Data publikacji w serwisie:

Zasady rekrutacji na studia w ramach Programu Erasmus+

Zasady rekrutacji studentów na wyjazd na studia w ramach Programu Erasmus+ w roku akademickim 2025/2026 na Wydziale Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM

  1. Składanie aplikacji:

    Wniosek o udział w Programie Erasmus+ należy złożyć w systemie USOS, a dokumenty uwierzytelniające dodatkowe kompetencje studenta – przekazać Koordynatorowi Wydziałowemu w postaci cyfrowej (skanu/zdjęcia).

  1. Rekrutację przeprowadza Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dziekana WGSEiGP:
    • Prodziekan ds. Nauki i rozwoju – dr hab. Krzysztof Stachowiak, prof. UAM
    • Wydziałowy Koordynator Programu Erasmus+ – dr hab. Barbara Maćkiewicz prof. UAM
    • Administrator Programu Erasmus+ – lic. Amelia Kłunejko

    Komisja dokonuje kwalifikacji studentów według przyjętych kryteriów (pkt.4)
    i sporządza listę studentów, którym przyznano stypendia. Komisja przygotowuje także listę rezerwową i powtórnie przeprowadza rekrutację.

  1. Harmonogram rekrutacji:
    • I termin rekrutacji trwa od 04.03.2025 do 20.03.2025. W tym czasie student starający się o stypendium zobowiązany jest złożyć aplikację w systemie USOSweb.
    • 21.03.2025. Rozpatrywanie wniosków i przyznawanie stypendiów (posiedzenie komisji rekrutacyjnej).
    • 21.03.2025 ogłoszenie wyników rekrutacji na profilu studenta w systemie USOSweb.
    • II termin rekrutacjitrwa od 24.03.2025 do 3.04.2025. Rekrutacja uzupełniająca na miejsca, które nie zostały wykorzystane w pierwszej turze rekrutacji. Na tym etapie mogą wziąć udział studenci, którzy uczestniczyli w pierwszym etapie rekrutacji i nie zostały im przyznane stypendia, jak i studenci, którzy nie uczestniczyli we wcześniejszej rekrutacji. Warunkiem jest złożenie nowej aplikacji w USOSweb.
    • 04.04.2025 Rozpatrywanie wniosków i przyznawanie stypendiów (posiedzenie komisji rekrutacyjnej).
    • 04.04.2025 ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej na profilu studenta  
      w systemie USOSweb.

    Rezygnacje z wyjazdu na stypendium są przyjmowane przez koordynatora wydziałowego Programu Erasmus+ w formie pisemnej (lub skanu) z uzasadnieniem przed podpisaniem umowy z UAM. Brak powiadomienia koordynatora o rezygnacji na miesiąc przed rozpoczęciem zajęć na uczelni zagranicznej może powodować dyskwalifikację kandydata na wyjazd w kolejnym roku.

  2. Podstawy kwalifikacji studentów:

    Student ubiegający się o wyjazd na studia zagraniczne w ramach Programu Erasmus+ nie może mieć średniej ocen niższej niż 3,0. Im wyższa średnia, tym większe szanse na uzyskanie stypendium. W procedurze rekrutacji pod uwagę brana jest dodatkowo znajomość języka/języków obcych, certyfikaty (nieobowiązkowe). Aktywność w życiu naukowym, kulturalnym i społecznym jest dodatkowym atutem.

    Ranking kandydatów sporządzany jest na podstawie:

    • średniej ocen ze studiów (3-5 pkt),
    • znajomości języka/języków obcych, certyfikatów (0-1 pkt),
    • aktywności w życiu naukowym, kulturalnym i społecznym (0-1 pkt).

    W pierwszym etapie rekrutacji studenci wybierają uczelnie zagraniczne tylko spośród tych, które podpisały umowę z WGSEiGP. Każdy ma prawo do aplikowania na trzy uniwersytety.

    W pierwszej kolejności brani są pod uwagę studenci z III roku studiów I stopnia i II roku studiów II stopnia (starszeństwo roku). Pierwszeństwo mają również osoby, które nigdy nie korzystały z Programu Erasmus+.

    Pomiędzy studentem, któremu przyznano miejsce (grant) a Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu podpisywana jest umowa, zawierająca warunki podjęcia studiów  
    w ramach Erasmus+. Dokument ten poświadcza pełną akceptację udziału studenta w programie przez Wydział. Przed podpisaniem umowy, student zobowiązany jest złożyć niezbędne dokumenty aplikacyjne (w tym dokumenty w USOSweb) w wymaganym terminie.

  1. Wymagane dokumenty:
  • Wypełniony i złożony przez kandydata wniosek w systemie USOSweb,
  • Zgoda promotora w przypadku studentów ostatnich lat studiów I i II stopnia piszących pracę dyplomową,
  • dokumenty uwierzytelniające dodatkowe kompetencje studenta (nieobowiązkowe).

Wszystkie dokumenty należy składać do Koordynatora Wydziałowego.