Szanowni Państwo,
Zespół przygotowujący szkolenia warsztatowe opracował propozycję tematyki szkoleń do końca bieżącego roku akademickiego, które kierujemy do wszystkich dydaktyków naszej uczelni. Planujemy uruchomienie dwóch slotów zajęciowych tygodniowo: w poniedziałki (18:00–20:00) i piątki (16:00–18:00). Możliwe jednak będą nieznaczne modyfikacje terminów dla poszczególnych warsztatów. Zwracamy zatem uwagę, że informacja o aktualnym terminie jest podawana w formularzu zgłoszeniowym.
Na stronie intranetowej OWKO ( https://owko.amu.edu.pl/ ) będą zamieszczane formularze zapisów na poszczególne szkolenia, które rozpoczną się z chwilą utworzenia grupy minimum 8 osobowej, maksimum 15 osobowej.
Obecnie skupiamy się na przygotowaniu dydaktyków do prowadzenia zaliczeń i egzaminów w zbliżającej się sesji zgodnie z „Rekomendacją dotyczącą przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w trybie zdalnym z 11 stycznia 2021 r.”, dlatego też proponujemy przede wszystkim kursy związane z przygotowaniem do sesji zimowej.
Jak skutecznie poprowadzić dyskusję na zajęciach on-line?
Aktywizacja studentów wyzwaniem w edukacji zdalnej
Planowany program szkoleń
TEAMS
- Obsługa kalendarza
- Organizowanie pracy w zespołach
- Nowe narzędzia na Teams
- Zadania i testy
- Obszar pracy wspólnej
- Stream klasyczny vs Stream nowy – proste nagrywanie, edytowanie i udostępnianie wideo Zarządzanie (rekomendowane metody): współdzielenie i kopiowanie treści między kursami / zespołami; ukrywanie i archiwizowanie kursów / zespołów; jeden zespół dla kliku grup zajęciowych Efektywne wykorzystanie kanałów w pracy grupowej, kanały w zespole oraz break-out rooms
OFFICE 365
- Integracja aplikacji w pakiecie
- Organizowanie wydarzeń jednorazowych / konferencji, wspomaganie OBS Studio, Sharepoint Forms
MOODLE
Zapisy do grup, konfiguracja kursu z grupami, komunikacja z grupami (w tym wiadomości grupowe), aktywności dla wielu grup (np. funkcja ograniczenia dostępu, wyjątki terminów zadań i testów dla grup itp.) Test / quiz – zaawansowane formaty pytań, losowanie pytań, rodzaje konfiguracji, gospodarowanie bazą / bankiem pytań Zadania – funkcje zaawansowane (zadania grupowe, ocenianie anonimowe itp.) Lekcja (z pytaniami i indywidualizacją nauczania) Dziennik i skala ocen, ukończenie / śledzenie aktywności Głosowanie, kwestionariusz, opinia zwrotna Wiki, słownik pojęć, baza danych Warsztat – zarządzanie projektem i oceną koleżeńską Inne elementy zarządzania kursem (m.in. kopiowanie, import, przenoszenie kursów i elementów pomiędzy platformami Moodle) Moduły dodatkowe: Frekwencja (Lista obecności), Terminarz, Kalendarz(e) Moodle i integracja z Kalendarzem Outlook 365 Dydaktyka nauczania on-line – narzędziownik...
Metodyka
Jak skutecznie poprowadzić dyskusję na zajęciach on-line?
Aktywizacja studentów wyzwaniem w edukacji zdalnej