Data publikacji w serwisie:

Szkolenia OWKO

Logo OWKO

Szanowni Państwo,

Zespół przygotowujący szkolenia warsztatowe opracował propozycję tematyki szkoleń do końca bieżącego roku akademickiego, które kierujemy do wszystkich dydaktyków naszej uczelni. Planujemy uruchomienie dwóch slotów zajęciowych tygodniowo: w poniedziałki (18:00–20:00) i piątki (16:00–18:00). Możliwe jednak będą nieznaczne modyfikacje terminów dla poszczególnych warsztatów. Zwracamy zatem uwagę, że informacja o aktualnym terminie jest podawana w formularzu zgłoszeniowym.

Na stronie intranetowej OWKO ( https://owko.amu.edu.pl/ ) będą zamieszczane formularze zapisów na poszczególne szkolenia, które rozpoczną się z chwilą utworzenia grupy minimum 8 osobowej, maksimum 15 osobowej. ​​​​​​​

Obecnie skupiamy się na przygotowaniu dydaktyków do prowadzenia zaliczeń i egzaminów w zbliżającej się sesji zgodnie z „Rekomendacją dotyczącą przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w trybie zdalnym z 11 stycznia 2021 r.”, dlatego też proponujemy przede wszystkim kursy związane z przygotowaniem do sesji zimowej.

Testy na platformie Moodle

Testy w MS Forms

Jak skutecznie poprowadzić dyskusję na zajęciach on-line?

Warsztaty narzędziowe nt. aplikacji Office 365 (obecnie Microsoft 365) – ich nowych możliwości i integracji

Aktywizacja studentów wyzwaniem w edukacji zdalnej

Planowany program szkoleń

TEAMS

  • Obsługa kalendarza
  • Organizowanie pracy w zespołach
  • Nowe narzędzia na Teams
  • Zadania i testy
  • Obszar pracy wspólnej
  • Stream klasyczny vs Stream nowy – proste nagrywanie, edytowanie i udostępnianie wideo Zarządzanie (rekomendowane metody): współdzielenie i kopiowanie treści między kursami / zespołami; ukrywanie i archiwizowanie kursów / zespołów; jeden zespół dla kliku grup zajęciowych Efektywne wykorzystanie kanałów w pracy grupowej, kanały w zespole oraz break-out rooms

OFFICE 365

  • Integracja aplikacji w pakiecie
  • Organizowanie wydarzeń jednorazowych / konferencji, wspomaganie OBS Studio, Sharepoint Forms

MOODLE

Zapisy do grup, konfiguracja kursu z grupami, komunikacja z grupami (w tym wiadomości grupowe), aktywności dla wielu grup (np. funkcja ograniczenia dostępu, wyjątki terminów zadań i testów dla grup itp.) Test / quiz – zaawansowane formaty pytań, losowanie pytań, rodzaje konfiguracji, gospodarowanie bazą / bankiem pytań Zadania – funkcje zaawansowane (zadania grupowe, ocenianie anonimowe itp.) Lekcja (z pytaniami i indywidualizacją nauczania) Dziennik i skala ocen, ukończenie / śledzenie aktywności Głosowanie, kwestionariusz, opinia zwrotna Wiki, słownik pojęć, baza danych Warsztat – zarządzanie projektem i oceną koleżeńską Inne elementy zarządzania kursem (m.in. kopiowanie, import, przenoszenie kursów i elementów pomiędzy platformami Moodle) Moduły dodatkowe: Frekwencja (Lista obecności), Terminarz, Kalendarz(e) Moodle i integracja z Kalendarzem Outlook 365 Dydaktyka nauczania on-line – narzędziownik...

Metodyka

Jak skutecznie poprowadzić dyskusję na zajęciach on-line?

Aktywizacja studentów wyzwaniem w edukacji zdalnej