Data publikacji w serwisie:

Rekrutacja studentów oraz absolwentów Wydziału Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej na PRAKTYKI w ramach Programu ERASMUS+ w roku akademickim 2024/2025

Serdecznie zapraszamy do udziału w rekrutacji studentów oraz absolwentów Wydziału Geografii  Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej na PRAKTYKI w ramach Programu ERASMUS+ w roku akademickim 2024/2025. Szczegółowe zasady przedstawiamy poniżej

Zasady rekrutacji studentów oraz absolwentów Wydziału Geografii
Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej na PRAKTYKI w ramach Programu ERASMUS+ w roku akademickim 2024/2025

  1. Składanie aplikacji:

    Kwalifikacji na wyjazdy w roku akademickim 2024/2025 dokonuje Koordynator Wydziałowy od 9 grudnia 2024 r. do wyczerpania miejsc. Zgłoszenia należy przesyłać mailowo.

    Ostateczne ogłoszenie wyników nastąpi do dnia 28 lutego 2025 r., osoby biorące udział w rekrutacji o wynikach zostaną poinformowane mailowo.

    Warunkiem wzięcia udziału w procesie rekrutacji jest złożenie formularza kwalifikacyjnego wraz z podpisanym przez praktykodawcę Learning Agreement for Traineeships o udział
    w Programie Erasmus+.

    Studenci i absolwenci mogą zgłaszać się na listę rezerwową również po zakończeniu rekrutacji. Koordynator Erasmus+ tworzy listę rezerwową, zgodnie z kolejności wpływania aplikacji.

  2. Rekrutację przeprowadza Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dziekana WGSEiGP:
    • Prodziekan ds. Nauki i rozwoju – dr hab. Krzysztof Stachowiak, prof. UAM
    • Wydziałowy Koordynator Programu Erasmus+ – dr hab. Barbara Maćkiewicz, prof. UAM
    • Administrator Programu Erasmus+ – lic. Amelia Kłunejko
  3. Podstawy kwalifikacji:
    • W programie Erasmus+ mogą wziąć udział studenci i doktoranci studiów stacjonarnych
      i niestacjonarnych oraz absolwenci WGSEiGP . W pierwszej kolejności kwalifikowani są doktoranci.
    • Praktyka powinna być związana z kierunkiem studiów studenta.
    • Absolwenci rekrutują się na ostatnim roku studiów, a praktyka musi zostać zakończona przed upływem 12 miesięcy od dnia ukończenia studiów. W przypadku studentów I oraz II stopnia, praktyka może trwać od 2 do 3 miesięcy w okresie od 1.06.2025 r. do 30.09.2025 r. W przypadku doktorantów, możliwy jest wyjazd krótkoterminowy, trwający od 5 do 30 dni.
    • Wyjazd możliwy jest w przypadku posiadania tzw. “kapitału wyjazdowego”, wynoszącego 12 miesięcy na każdym stopniu studiów.
    • Student samodzielnie inicjuje kontakt z instytucją, w której chce odbyć praktykę.

    Liczba miejsc na praktyki ze względu na przyznawane Wydziałowi fundusze jest ograniczona.

    Rezygnacje z wyjazdu na stypendium są przyjmowane przez Koordynatora Wydziałowego Programu Erasmus+ w formie pisemnej lub skanu z uzasadnieniem.

  4. Wymagane dokumenty:

  • formularz kwalifikacyjny,
  • porozumienie o programie praktyk - Learning Agreement for Traineeships,
  • certyfikaty językowe (jeżeli student posiada),
  • dokumenty uwierzytelniające dodatkowe kompetencje studenta (nieobowiązkowe),
  • zgoda opiekuna naukowego oraz kierownika zakładu (w przypadku doktorantów).

Wszystkie dokumenty należy składać do Koordynatora Wydziałowego w formie pisemnej.