Data publikacji w serwisie:

Premiera książki na Międzynarodowych Targach Poznańskich

Na naszym Wydziale powstała wyjątkowa książka: Polska Rzeczpospolita Samochodowa. Geografia samochodów osobowych w Polsce. Jest ona formą popularyzacji wyników badań prowadzonych w Zakładzie Geografii Ekonomicznej pod kierunkiem prof. Tadeusza Stryjakiewicza.

Autorzy na blisko 450 stronach z wykorzystaniem 115 map, 100 grafik i 350 fotografii, prezentują najważniejsze i najciekawsze fakty związane ze zmianami, które miały miejsce na rynku samochodowym w Polsce w okresie transformacji systemowej i po wejściu do Unii Europejskiej. W książce znaleźć można m. in. odpowiedź na pytania:

- jak wygląda polski rynek samochodów osobowych na tle innych państw?

- jaki jest poziom motoryzacji i średni wiek użytkowanych samochodów w różnych regionach naszego kraju?

- jak zmieniały się proporcje między liczbą rejestrowanych samochodów nowych i używanych?

- jakie rodzaje paliwa są wykorzystywane jako źródło napędu w samochodach jeżdżących po polskich drogach?

- które marki samochodów są najpopularniejsze w poszczególnych regionach i jak zmieniała się ta popularność?

- jaka jest przyszłość rynku samochodów osobowych?

Premiera książki odbyła się na Międzynarodowych Targach Poznańskich w ramach Poznań Motor Show oraz Targów Techniki Motoryzacyjnej w dniach 4-7 kwietnia.

Redaktorami książki są prof. dr hab. Tadeusz Stryjakiewicz i dr Bartłomiej Kołsut, a wśród autorów są także inż. Jakub Domagalski, mgr inż. Bartosz Doszczeczko, dr inż. Wojciech Dyba, prof. UAM dr hab. Robert Kudłak, prof. UAM dr hab. Michał Męczyński i dr Bartosz Stępiński. Książka powstała na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, została wydana przez Bogucki Wydawnictwo Naukowe i można ją kupić w księgarni online: https://tiny.pl/d7cpt

Publikację objęły swoim patronatem Międzynarodowe Targi Poznańskie, Komitet Nauk Geograficznych PAN, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN oraz Polskie Towarzystwo Geograficzne.